Potilasasiat

Jos jokin hoitoosi liittyvä asia on jäänyt epäselväksi tai haluat antaa palau­tetta hoidostasi Ortonissa, ole yhtey­dessä Ortonin potilasyhteyshenkilöön. Hän auttaa selvit­tä­mällä sopivan henkilön yhtey­de­no­tollesi ja tarvit­taessa välittää viestisi eteenpäin. Useim­miten yhteys hoita­neeseen henkilöön tai hänen esihen­ki­löönsä on paras tapa selvittää asioita.

Ortonin potila­syh­teys­henkilö

Sähkö­posti: potilasasiat@orton.fi (yhtey­den­ot­to­pyynnöt, tiedus­telut)
Puheli­najat arkipäi­visin klo 12 – 13
Puh. 040 626 0135
Turva­posti: turvaposti/potilasasiat (luotta­muk­sel­lista tietoa, kuten henkilö- tai terveys­tietoa sisäl­tävät viestit tulee lähettää Turva­pos­titse).

Potilaan oikeuksiin ja asiointiin liittyvät lomakkeet löydät tästä.

Potilas­asia­vas­taava

Potilas­asia­mies­toi­minta yksityi­sillä palve­lun­tuot­ta­jilla on siirtynyt 1.1.2024 hyvin­voin­tia­lueille. Samalla nimike on muuttunut potilas­asia­vas­taa­vaksi.

Jos tarvitset neuvoja oikeuk­sistasi sosiaali- ja tervey­den­huol­lossa, voit olla yhtey­dessä Helsingin kaupungin sosiaali- ja potilas­asia­vas­taavaan: 09 3104 3355 ma-to 9-11.
Katso tarkemmat ohjeet ja yhteys­tiedot Helsingin kaupungin potilasasiavastaaville.