Asiakastarinoita – potilaamme kertovat
- ”Ara” sai uuden polven – kesällä golf-kentät kutsuvat taas
- Kadonnut ääni palasi
- Kaularankaleikkaus palautti hyvän arjen
- Teräsvaari sai työkykynsä takaisin – hermopinteen aiheuttanut synoviaalikysta poistettiin leikkauksessa.
- Sain Ortonista parhaat mahdolliset välineet taistelussa kipua vastaan.
- Kipuasiakkaan CRPS-kipuoireyhtymä: ”Täällä koen olevani kuin turvallisessa pesässä”.
- Sain lopultakin avun hermokipuuni stimulaattorihoidolla.
Osastokuntoutuspotilaiden palaute
Pyydämme jokaiselta Ortonissa olleelta osastokuntoutujalta palautetta.
Tässä kevään 2023 kuntoutujien saatua potilaspalautetta.
Mikä oli mielestäsi paras anti kuntoutuksessa?
- Muut kuntoutujat, huumori, ammattilaiset
- Allas, vesi, rentoutus
- Otettiin kipu tosissaan
- Henkilökunta on avointa ja ammattitaitoista
- Jaksolla joutuu katsomaan itseään ja toimintaansa ”peilistä”
- Kokonaisuus
- Täällä on mahtava osaaminen ja tiimi
- Ammattitaito kaikilla, vertaistuki ja aina kuulee jotain uutta ja löytyy uusia esim. hoitovaatteita ja lääkkeettömiä kivunlievityskeinoja.
- Duktig o vänlig personal.
- Hyvä kokonaisuus, vahvistusta sille, että treeneistä on ollut hyötyä, uudet fysioterapiaharjoitukset, on hyvä olla asiantuntevien ammattilaisten ohjauksessa.
Potilaspalautetta 2022-2023
- Kiitos kaikesta! Paraneminen on lähtenyt superhyvin käyntiin. Oli turvallinen olo sairaalassa.
- Erittäin mukavat ja asiantuntevat hoitajat, erinomainen kirurgi ja lääkäritkin kävivät katsomassa monta kertaa. Yhteydenpito hyytymishäiriöyksikköön sairaalan puolelta jatkuvaa, jonka ansiosta toipuminen eteni paremmin kuin koskaan!
- Kaikki sujui erittäin hyvin. Nilkan tekonivelleikkaus jännitti kovasti etukäteen, mutta jännityskin helpottui osaavan henkilökunnan myötä. Erityiskiitokset osasto 4:n henkilökunnalle!
- Huippuhenkilökunta
- Osaava ja yksilöllisesti kohtaava fysioterapeutti.
- Röntgenissä erittäin ystävällinen ja huomaavainen palvelu.
- HYKSin (nyk Orton) tarjoaa hienon mahdollisuuden päästä tietyn sairauden hoitoon ja leikkaukseen huippulääkärille. Suomen parhaassa sairaalassa. Myöskin tärkeää pitkän tähtäimen hoidossa, että HYKSINin kautta pääsee leikanneen lääkärin vastaanotolle myöhemmin tilanteen niin vaatiessa.
”Pääsin neurokirurgi Kimmo Lönnrotin vastaanotolle yksityispotilaana. Asiakkaan vastaanotto ja potilaan kohtelu oli aivan loistavaa ja kunnioittavaa. Asioista puhuttiin selkeästi ja suoraan, mutta kauniisti ja valituin sanoin.
Maanantaina 15.8.22 tulin sovitusti Ortoniin ennakkokäynnille. Labrassa hoitaja oli ammattitaitoinen ja ystävällinen. Sairaanhoitaja tuli 2 x pahoittelemaan, kun jouduin odottamaan. Hoitajalla käynti on perusteellinen ja ystävällinen. Anestesialääkäri oli mukava ja täsmällinen. Kaikki omat lääkkeet katsottiin tarkkaan ja aiemmat leikkauskokemukset otettiin huomioon. Fysioterapeutti oli rennon perusteellinen.
Eilen 18.8. leikkausaamuna Lönnrot kävi selittämässä leikkauksen kulkua ja rauhoittamassa mieltäni. Leikkaussalissa tapasin anestesialääkärin, joka vielä kävi lääkityksen läpi. Heti herättyäni kerroin pienestä pahoinvoinnista, johon sain heti lääkettä. Osasto 4 aamuvuoron Miika-hoitaja oli leppoisa ja ammattitaitoinen. Hän vei ja toi minut turvallisesti leikkaukseen.
Iltapäivän hoitaja olikin mukavaksi yllätyksekseni sama kuin maanantain ennakkokäynnillä. Hän hoiti työnsä levollisesti ja asiallisen ihanasti. Sain usein kylmäpussihoitoa leikkaushaavaan, joka helpotti oloa.
Yö meni kivuitta ja yöhoitajakin toi kylmäpussin.
Tänä aamuna kävi sama fyssari, jonka tapasin maanantaina. Hän kävi rauhallisesti kaikki ohjeet läpi, jumppautti ja kävelytti sekä vastasi kaikkiin mieleeni tulleisiin kysymyksiin. Kävelyretkellä törmäsin ilokseni anestesialääkäriini, joka kyseli vointiani. Äsken sain jälleen kylmäpussin ja odottelen lounaan jälkeistä kotiutusta.
Kaikken kaikkiaan Orton-kokemukseni saa arvosanan 10-. Miinus tulee osaston hoitajankutsukellon äänekkyydestä käytävällä. On kuin puhelin pärähtäisi soimaan, joka kerran kun joku potilas hälyyttää hoitajaa. Kello soi pitkään. Heräsin tuohon ääneen yöllä joka kerran, kun jollain potilaalla oli asiaa.
Ortonissa asiakkaaseen suhtaudutaan asiallisesti, ammattimaisesti ja hienotunteisesti. Kaikkea sai kysyä ja kysymyksiin vastattiin kärsivällisesti. Olen todella kiitollinen, että pääsin lopulta leikkaukseen ja vielä huippuammattilaisen käsiin. Oli paras päätös tulla tänne ja maksaa leikkaus itse! Vaivani ovat poissa ja pääsen taas kävelemään normaalisti. SUURKIITOS!”
Potilas, 2022